Scaune auto testate ADAC

ADAC este cea mai mare organizatie automobilistica din Europa si anual realizeaza teste pentru scaunele auto in diferite situatii de impact. 


Testele efectuate de ADAC sunt definite ca fiind “texte extreme” deoarece viteza si sarcina de impact depasesc cerintele standardelor europene. Nu toate scaunele auto de pe piață sunt testate, ci ele sunt selectate in functie de volumul vanzarilor, de gradul de popularitate sau de inovatie


Pentru testarile ADAC se utilizeaza un sasiu real, o carcasa de masina autentica si manechine de diferite dimensiuni, pentru a simula diferite varste ale copiilor. Testul cuprinde testarea la impact frontal, la o viteza de 64 km/h si testarea la impact lateral, la o viteza de 50 km/h.


Scaunele auto sunt evaluate in baza a cinci criterii:


Siguranta (protectia la impact frontal si lateral, stabilitatea scaunului in masina, a centurilor si a ghidajelor centurilor, precum si ajustarea pe naltime a scaunului)


Usurinta in folosire (instalarea/dezinstalarea scaunului, posibilitatea de instalare corecta a scaunului, manualul de utilizare, inchiderea/deschiderea centurilor)


Ergonomie (cat spatu ocupa scaunul in masina, cat spatiu are copilul in scaun, confortul copilului si pozitia acestuia in scaun)


Poluanti (substantele chimice poluante existente tn materialele utilizate in fabricarea scaunului, calitatea tapiteriei)


Calitatea executiei / curatare sau intretinere


Siguranta are cel mai mare procentaj (50%) din totalul de puncte pe care trebuie sa îl acumuleze un scaun la finalul testului, ceea ce inseamna ca este un criteriu definitoriu in scorul final al testului.


Notele primite sunt de la 0.5 la 5.5, unde 1 este foarte bun s5.5 periculos (nerecomandat).

Citește Mai Mult Afiseaza mai putine
Pagina:
  1. 1
  2. 2
  3. 3
Pagina:
  1. 1
  2. 2
  3. 3